Sluiten

Telefoonverzekering wel of niet afsluiten?

Tegenwoordig wordt bij de aankoop van een smartphone meteen een telefoonverzekering aangeboden. Het klinkt heel verleidelijk om je nieuwe dure telefoon te verzekeren. Een risico zit in een klein hoekje. Je kan de smartphone zo verliezen, laten vallen of hij wordt gestolen. De kosten van smartphones lopen na dergelijke incidenten al snel hoog op.

Verzekeringen lijken dan de beste oplossing. De kosten van een telefoonverzekering zijn hoog en er blijken veel uitzonderingen waarbij je alsnog zelf je portemonnee moet trekken. De dekking die telefoonverzekeraars bieden, is vaak mager. Zo wordt in veel gevallen de cosmetische schade niet gedekt. Als het scherm van jouw mobiele telefoon een flinke barst heeft, maar de telefoon wel nog werkt, kun je dus lang niet altijd op je toestelverzekering rekenen. Het verliezen van je telefoon is ook zelden verzekerd.

De meeste mensen verzekeren hun telefoon gedurende de looptijd van het aankoopcontract. Vaak is dit twee jaar, soms één jaar. De premie en het eigen risico dat je betaalt aan de verzekeraar is vaker hoger dan de kosten voor het zelf betalen van de reparatie van bijvoorbeeld een kapot scherm.

Tip: Verlies je je smartphone of laptop of raakt die beschadigd? Dan vergoedt je inboedelverzekeraar dat meestal niet. Steeds meer verzekeraars bieden daarom een ‘buitenshuisdekking’ aan. Daarmee zijn goederen en spullen die zich niet in jouw huis bevinden, wel verzekerd. Je kunt deze dekking vaak kiezen als aanvulling op de inboedelverzekering, net als een kostbaarhedendekking of een glasdekking.

Heb jij interesse in een buitenshuisdekking? Vraag dan naar de voorwaarden. Wij Informeren je graag verder!